poniedziałek, 9 października 2017

całość

Stoję przed wyborem odpowiedniego materiału na ściany mojego domu. W projekcie mam BK i taki chciałbym zostawić jednak mam pewne wątpliwości.
Chce zastosować ogrzewanie podłogowe po całości. Jak wiadomo jest ono dość bezwładne i dość dużo ciepła akumuluje w podłogach. Jednak ściany z BK takiej akumulacyjności już nie mają. Czy nie lepiej dać na ściany coś innego?
murarze marudzą, właśnie zacząłem garaż z BK budować. Pierwszy raz to robię i nie ma chyba łatwiejszego budowania. Stwierdziłem, że jak z garażem nic nie spier... to za dom się biorę. I już wiem na pewno dom stawiam sam. A tynk przy BK to planuję cienkowarstwowy. Gips nie raz robiłem to i chyba z tynkiem dam radę, tradycyjnego tynku bym nie odważył się sam robić. Co do akumulacyjności BK to faktycznie kiepsko, dlatego wszystkie działówki z silikatów będę robił.
Swoją drogą 99% domów w mojej okolicy budowanych jest z ceramiki poryzowanej i trudno jest mi znaleźć odpowiednią ekipę która będzie miała doświadczenie z budowaniem z BK. Czy w takiej sytuacji zmienić jednak na ceramikę ? U mnie działówki na dole też BK a na górze GK na ruszcie.
Jeśli chodzi o budowanie samemu to zapewne najłatwiej, ale u mnie w grę wchodzi tylko ekipa bo ani doświadczenia ani czasu na budowanie samemu nie mam.
Zdecydowanie zmień to. jeśli zmienisz ściany nośne na ceramikę to i działówki rób z ceramiki, jeśli nośne BK to działówki z silkikatów  zastanawialiśmy się nad ogrzewaniem podłogowym, ale doszliśmy do wniosku, że to trochę za droga inwestycja.. I też pochłania dużo pięniedzy szczególnie kiedy się tego ogrzewania używa... A szkoda, bo naprawdę nam zależało..
Jeżeli jakaś ekipa która muruje mówi że potrafi wymurować domu w gazobetonie, ceramice czy silikacie to znaczy tylko jedno w tej ekipie nie ma murarza. Ja bym odpuścił taką ekipę nawet jakbym miał materiał z którego "potrafią " murować
Przy zmianie BK na ceramikę, aby mieć te same parametry izolacyjności ściany styro mmusisz dołożyć.Zdradź w takim razie tajemnicę jak wybrać dobrego wykonawcę ?
Na budowlance znam się tak samo jak na stomatologii (nie jestem lekarzem ) więc jakoś trudno mi stwierdzić która ekipa jest dobra. Skoro  wentylacja warszawa marudzą na BK to lepiej sobie ich odpuścić lub zmienić materiał na taki co oni budują.

Muszę poszukać czy warstwa ocieplenia będzie taka sama jeśli zmienię na ceramikę. U mnie jest BK 24 cm + 16 cm styro.
Ekipy marudzą na BK a bo na klej, a bo potem nie chce się kleić tynk do tego, a bo to drogie (jeden murarz powiedział, że droższe to to o 15-20 zł za m2).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz