wtorek, 12 lutego 2019

diesel

Typowa akcja w Polsce. Niemcy dopłacaja po parę tysięcy euro do sprzedaży starego samochodu, a w Polsce tylko kary. Wcześniej jak zwykle p.MOrawiecki pierdoły opowiadał o zachętach do zmiany. Czyli zachęta po Polsku - zawsze dowalić obywatelowi.... Trują trują, ale głównie kierowców, którzy mają nieszczęście stać za ich rurą wydechową. Ale ogólny wpływ na powstawanie smogu jest stosunkowo niewielki. Co innego piece ogrzewające domki, w których nie do końca wiadomo, czym palą ich właściciele/użytkownicy. Kiedy zacznie się werryfikacja autobusów miejskich, samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych oczywiście że trzeba dbać o środowisko ale jeżdżę starym autem nie dla tego że pasjonat zabytkowych aut ze mnie tylko iż na takie mnie stać! Więc politycy w tym kraju jak zwykle kombinują jak dopierdolić tym mniej majętnym. akurat ma rację bo CO2 najwiecej pakuje przemysł lotniczy...z transportu. A biorąc pod uwagę faktu to pierw Bydło, później piece niskoemisyjne na węgiel, drewno itp później dopiero transport. A Diesel stanowi taki sam % ułamek jak benzynowce.... Hipokryci uwalaja diesla bo się nie psuje i nie produkują go Niemcy tylko Francja i Włochy. Przez samoloty , rakiety , sputniki nie można chodować krulików bo spaliny tak zatruwają trawę że po zjedzeniu przez okres 2 miesięcy dostają parchy i zdychają w ciągu jednej nocy , w latach 70 tych tego nie było , tak samo dotyczy wszystkich gałęzi gospodarki rolnej , na końcu łańcucha pokarmowego jest człowiek coraz częściej zapadający na choroby układu pokarmowego w najgorszej postaci ( rak) .może dlatego w Pekinie, Rzymie czy Paryżu, gdy pojawia się smog, to nie psioczą na polski węgiel, paleniska niskoemisyjne i samoloty, a ...ograniczają ruch kołowy, ale przeciez tam są idioci i nie mają takich geniuszy jak ty! co z tego że taki sam ułamek, nawet bęzyna może zakopcić jak jest bogatsza mieszanka paliwowa! Swoją drogą, jeśli każdy będzie pilnował swego pojazdu jak trzeba, tzn. prowadzenie wymian i innych czynności serwisowych na czas, to też w jakimś stopniu przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. A co do starych diesli, to przecież można założyć (te tak często wycinane) filtry DPF, FAP i CAT o odpowiednich normach spalin ( od Euro 4 do Euro 6), a żeby tak nie bolały kieszenie Polaków i Polaczków, Państwo może zorganizować dopłaty dla obywateli i zaostrzyć prawo dotyczące tychże właśnie filtrów. Dodam też, niestety, ale wiele osób kupiło takie auto i eksploatuje je na krótkich dystansach, co przekłada się na zbyt częste zapychanie DPF'ów i nie możność ich wypalenia w trakcie jazdy(ponieważ, aby wypalić taki filtr jest potrzebna wyższa temperatura, która jest dostępna przy dłuższych trasach), co powoduje tak lubiane wycinanie tych filtrów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz